Jak powinno wyglądać i z czego się składa idealne CV. Stwórz własny dokument!

Witajcie:)
Praktycznie nie mogę uwierzyć, że ten rok tak szybko minął. Był to rok zmian, wielkich zmian w moim życiu. Czy na lepsze? Się zobaczy:). Na razie jestem zadowolona i na chwilę obecną nie chcę ani narzekać, ani zapeszać. Na pewno jedną z większych zmian było znalezienie pracy. Pewnie dla niektórych z Was to żadna zmiana, nowość, czy sensacja, ale uwierzcie mi, jeżeli szukasz pracy prawie 3 lata (!), to kiedy już ją znajdziesz czujesz wielką ulgę!! Nie wiedziałam tak naprawdę co robię źle. Praktycznie jeszcze tylko rok i mogę się pochwalić tytułem inżyniera, maturę zdałam naprawdę dobrze i spokojnie mogłam się pochwalić i świadectwem maturalnym i świadectwem ukończenia szkoły średniej przed potencjalnym pracodawcą. Setki składanych CV, po pewnym czasie mogłabym wyrecytować ten dokument łącznie z listem motywacyjnym wyrwana ze snu o 3.00 nad ranem. Każdy spacer po mieście zaliczałam z teczką pełną dokumentów i założę się, że w co drugim butiku w moim mieście są moje dane:). 
Jak stworzyć dokument, który zwróci uwagę pracodawcy? Co tak naprawdę powinien zawierać? 



Pamiętacie, jak kilka dni temu przedstawiałam Wam sklep z gotowymi szablonami CV? Postanowiłam sama spróbować stworzyć swój dokument na tej stronie i dziś podzielę się z Wami efektami. Postaram się przeprowadzić Was przez etap tworzenia takiego dokumentu od stworzenia konta na stronie aż do gotowego projektu.


1. ZAREJESTRUJ SIĘ 


Po kliknięciu w zakładkę 'załóż smart CV' otwiera się nam strona, która umożliwia założenie konta.
 Należy wpisać podstawowe dane takie jak nazwa użytkownika, czy hasło. Poniżej znajduje się również regulamin, którego zaakceptowanie jest niezbędne w celu przejścia do następnego kroku.
Po zarejestrowaniu konta czekamy na maila aktywującego. Później możemy się cieszyć tworzeniem CV.



2. STWÓRZ CV BASIC

Cała zabawa z tworzeniem CV odbywa się na WordPressie. Można go lubić,  można nie lubić. Ja osobiście nigdy nie zmieniłabym Bloggera na WordPressa. Co prawda pracowałam kiedyś dla jednej firmy na tej stronie, ale jednak nie umiem się do niego przekonać. 
 Po założeniu konta pojawia się nam strona głowna.



I tutaj zaczyna się cała zabawa. Udostępnione zostają nam 3 motywy, w których możemy stworzyć CV. W tej części skupmy się na podstawowej wersji- BASIC.



Po kliknięciu w niego wybieramy opcję 'Personalizacja' i zaczynamy zabawę.


Moje CV jest już gotowe, bo musiałam troszkę sama popróbować jak to działa zanim zaczęłam pokazywać to Wam. Szablon jest dziecinnie prosty. Na dobrą sprawę nic nie sprawiło mi trudności. Po lewej stronie znajduje się panel, w którym musicie uzupełnić swoje dane. Pod nazwą moje dane musicie uzupełnić swoje Imię, nazwisko, stanowisko na jakie aplikujecie, kilka słów o sobie, telefon, e-mail i adres zamieszkania. Możecie również wkleić swoje zdjęcie. Podoba mi się fakt, że możecie sobie wybrać kolor panelu, który znajduje się u góry. Jestem kobietą, lubię takie bajery:). 4 boksy to nic innego jak ikony społecznościowe. Jest możliwość wstawienia 4 albo żadnego. My blogerki wiemy, że SM są strasznie ważne jeżeli chodzi o 'zainstnienie' w blogowym świecie i kontakt z 'fanami'. Kolejnym krokiem jest CV, z którym niestety miałam najwięcej zabawy. Postaram się Wam wytłumaczyć w czym tkwił problem. 





I właśnie z tym co Wam zaznaczyłam miałam największy problem:D. No nie umiałam tego znaleźć za nic w świecie:D. Oczywiście po kilku minutach gapienia się w to w końcu znalazłam i efekt końcowy wygląda tak jak poniżej. Przepraszam, że nie udostępniam wszystkich informacji o sobie, ale to CV ma charakter poglądowy i większość informacji nie musi być podanych jak np. aktualna uczelnia czy szkoła średnia. Kierunek który studiuje i który skończyłam się zgadza.


Następnie mamy portfolio, którego nie dodawałam. Dodaje się go tak samo jak CV, jednak tu mile widziana jest znajomość  HTML. Na szczęście mamy podany przykład jak to zrobić i udało mi się łatwiej niż przy CV :). Kolejną istotną zakładką jest kontakt. Strona umożliwia nam nawet dodanie mapy, na której wyświetla się miejsce naszego zamieszkania. Bardzo prosta zakładka. Efekt wygląda tak:


Zostały nam jeszcze zakładki różne, menu i widgety. Nie korzystałam z nich. Przyznam szczerze, że w tych dwóch ostatnich nie wiedziałam co zmienić, a w tej pierwszej, która prezentuje się tak jak niżej nie chciałam zmieniać nic;).


Moja opinia:
Tak jak wspomniałam Wam w poprzedniej notce. Nie słyszałam wcześniej o takim narzędziu i nie miałam pojęcia, że można takie coś stworzyć. Kiedy okazało się, że takie coś istnieje i mam możliwość przetestowania nowości bardzo chętnie się zgodziłam. Robiłam wszystkie 3 szablony. Chciałam z Wami się podzielić wrażeniami co do pierwszego. 

ZALETY
Szablon jest naprawdę prosty w obsłudze. Praktycznie mało co sprawiło mi trudność. Układ jest naprawdę ładny i nawet mi, estetce przypadł do gustu. Strona oferuje również możliwość zmieniania koloru poszczególnych ikon i tła ale uważam, że złota zasada 3 kolorów na stronie sprawdza się idealnie. Bardzo podoba mi się formularz kontaktowy i mapa. Sprawia to wrażenie profesjonalnie przygotowanej strony i na pewno spodoba się firmie do której aplikujemy. Na pewno warto tu wspomnieć o tym, że opcja wklejenia własnego zdjęcia jest kolejnym plusem. Wiele pracodawców w dzisiejszych czasach chce wiedzieć, jak będzie wyglądał ich przyszły pracownik. Oczywiście ja wkleiłam zdjęcie robione w trakcie świąt. przy tworzeniu własnego CV radzę wybrać się do fotografa albo postarać się o bardziej naturalną fotkę:). Niesamowicie ucieszył mnie fakt, że możemy zrobić ikonki naszych portali społecznościowych. Dla mnie, jako blogerki jest to ważne, ale jeżeli wklejacie link do prywatnego profilu zastanówcie się nad tym, co udostępnialiście przez ostatni czas żeby sobie nie zaszkodzić. Ja często wklejałam link do blogu lub kanału, jak aplikowałam na stanowiska w drogerii np. 

WADY
Myślę i myślę i ciężko mi wymyślić:). Na początku miałam problem z tym 'CV', ale wydaje mi się, że to po prostu moje niedopatrzenie albo 'zmęczenie materiału':) Troszkę przeszkadza mi ten WordPress, ale taka wada to nie wada. Zdecydowanie!

DLA KOGO?
Szablon będzie idealny dla osób początkujących. Takich, które mają problem z obsługą HTML. Może dla osób starszych? Na pewno sprawdzi się na wielu stanowiskach. Uważam jednak, że dla osób aplikujących na stanowisko: grafik, projektantem wizażysta lepiej sprawdzi się CV KSIĄŻKA.

PODSUMOWANIE:
Rzadko pisze posty sponsorowane i dobrze o tym wiecie ale po prostu ta strona mnie tak zaskoczyła POZYTYWNIE, że chciałam się nią z Wami podzielić. Wiem, ile mnie nerwów zjadło szukanie pracy i teraz, gdybym musiała szukać na nowo (odpukać), to jestem na 100000% pewna, że właśnie takie CV bym wysłała. Daje ono obraz przyszłemu pracodawcy, że zależy nam na pracy, staramy się, chcemy żeby nas zauważono. 


Zapraszam Was http://smartcv.pl/ po więcej. Nie zawiedziecie się na pewno:)
Jeżeli ktoś z Was będzie miał problem z wypełnieniem jakiegoś pola, służę pomocą.
 Jak chcecie poznać wersję SMART CV EXTRA i SMART CV KSIĄŻKA (moja ulubiona) dajcie znać!

*Artykuł sponsorowany, wszystkie informacje zawarte w artykule, jak również moja opinia jest moim subiektywnym odczuciem i nikt nie wpłynął na treść posta.  

4 komentarze:

  1. dobrze napisane CV to połowa sukcesu i bardzo ważna część w życiu zawodowym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się przyda ten post :)

    OdpowiedzUsuń
  3. czy CV można pobrać na komputer w formacie np. PDF?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz;)
Chętnie odwiedzę Twój blog:)
Nie toleruję jednak spamu i określenie"obserwujemy?" powoduje u mnie nerwicę;)

Jeżeli mój blog Ci się podoba-zaobserwuj
Jeżeli Twój spodoba się mi-odwdzięczę się tym samym:)

Copyright © 2016 zakochana w kolorkach , Blogger